Твори

  • Записки Жовтоплюша (The Yellowplush Papers, 1837)
  • У шляхетній родині
  • Кетрін (Catherine, 1839)
  • Історія Семюеля Тітмарша і знаменитого діаманту Хоггарта
  • Пригоди Баррі Ліндона (The Luck of Barry Lyndon, 1844)
  • Книга снобів, яку було написано одним із них (The Book of Snobs, 1848)
  • Ярмарок марнославства (Vanity Fair, 1848)
  • Історія Пенденніса (Pendennis, 1848 — 1850)
  • Історія Генрі Есмонда (The History of Henry Esmond, 1852)
  • Ньюкоми (The Newcomes, 1855)
  • (The Rose and the Ring, 1855)
  • Вірджинці, або повість із життя минулого століття (The Virginians, 1857 — 1859)

Теккерей В

Вільям Мейкпіс Текерей (англ. William Makepeace Thackeray, *18 липня 1811 — †24 грудня 1863) — англійський письменник-сатирик.

Вільям Текерей був сином офіцера колоніальних військ Британської імперії і належав до привілейованих верств англійського суспільства. Після закінчення Чартерхауса він вступив до Кембриджського університету, але ступінь не отримав, тому що кар'єра держслужбовця не приваблювала його. Він хотів займатися тільки мистецтвом, тому і вирушив до Франції, яка завжди вважалася Мекою художників, особливо живописців. Мандри Європою (Франція, Німеччина, Італія) закінчились виснаженням банківського рахунку, який залишився від батьків, і необхідністю заробляти гроші. Текерей повертається до Лондона і починає займатися журналістикою, яка і стане основною справою його життя. Він обрав собі досить суворе естетичне кредо — «Правда не завжди є приємною, але кращого за правду немає нічого».

Реалізм Текерея, на відміну від реалізму Дікенса, не має прихильності до романтичної естетики. За висловом Шарлотти Бронте, він є «не романтичним, як ранок понеділка». Твори Текерея менш всього схожі на казку. Це насмішлива, аналітична і сувора проза. Тому Текерея вважають спадкоємцем англійських просвітників XVIII ст. (Свіфта, Філдінга, Стіла, Аддісона), які демонстрували іронічний різкий, як скальпель хірурга, погляд на свою схильну до чванства батьківщину. Багато років Текерей працював у сатиричному журналі «Панч» (Punch), де разом із ним висміювали недоліки Англії Томас Гуд і Дуглас Джерралд. Популярність йому принесли пародії, в яких він «знущався» над епігонами романтизму і протиставив їхній творчості свою неприємну, але корисну правду. Особливо діставалося від Текерея авторам комерційних або «салонних романів». Вельми популярними були тоді так звані «романи срібної ложки» (про життя аристократів) і романи «ньюгетської школи» (Ньюгет — знаменита лондонська тюрма, якої зараз не існує), в яких злочинний світ подавався нерідко у привабливому, лицарськи-благородному вигляді.

Вільям Теккерей