Рік написання Назва Рік видання
1878 Паперові ноги Не видано[336]
1878 «Моя люба Дорога…» 1906
1879 Недосвідченість 1930
1880 Ірраціональний зв'язок 1905
1881 Кохання серед артистів 1900
1882 Професія Кешія Байрона 1901
1883 Нетовариський соціаліст 1887
1884 Маніфест 1884[337]
1884 Un Petit Drame 1959
1884–92 Будівлі вдівця 1893
1885 «Чудесна помста» 1906
1885 До економних поміщиків і капіталістів 1885[337]
1887 Правильна радикальна програма 1887[337]
1887–88 Незакінчена новела 1958
1889 Фабіанські риси в соціалізмі 1889
1890 Що таке соціалізм 1890[337]
1890 Ібсен 1970
1891 Квінтесенція ібсенізму 1891
1892 Фабіанський електронний маніфест 1892[337]
1892 Фабіанська спільнота: що це таке 1892
1892 «Голосуй! Голосуй! Голосуй!» 1892[337]
1893 Неможливість анархізму 1892[337]
1893 Серцеїд 1898
1893 Професія місіс Уорен 1898
1893–94 Зброя та людина 1898
1894 План трудової компанії 1894[337]
1894 Кандіда 1898
1895 Людина долі 1898
1895 Здоровий глузд мистецтва 1895
1895–96 Ти не можеш розповісти 1898
1896 Учень диявола 1901
1898 Досконалий вагнеріанець 1898
1898 Цезар і Клеопатра 1901
1899 Звернення капітана Брасбаунда 1901
1900 Фабіанізм і імперія: маніфест 1900
1900 Жінки як радники 1900[337]
1901 Соціалізм для мільйонерів 1901[337]
1901 Чудовий Бешвіль 1901
1901–02 Людина й надлюдина 1903
1904 Інший острів Джона Буля 1907
1904 Як він брехав її чоловіку 1907
1904 Сенс муніципальної торгівлі 1908
1905 Майор Барбара (play) 1907
1905 Пристрасть, отрута, і заціпеніння 1905
1906 Лікар перед дилемою 1911
1907 Антракт у будинку розваг 1927
1907–08 Одруження 1911
1909 Про постріл Бланко 1911
1909 Проблиск реальності (play) 1926
1909 Чарівний підкидьок 1926
1909 Нерівний шлюб 1914
1910 Смаглява леді сонетів 1914
1910–11 Перша п'єса Фанні 1914;
1912 Андрокл і лев 1916
1912 Анульовано! 1916
1912 Пігмаліон 1916
1913 Обов'язок краси 1932
1913 Катерина Велика: Кому досі вклоняється слава 1919
1915 О'флахерти В. С. 1919
1916 Августус виконує свою частину діла 1919
1916–17 Дім розбитих сердець 1919
1917 Ганна Жанська, більшовицька імператриця 1919
1918–20 Назад до Метнуселаху 1921; rev. 1930, 1945
1919 Настанови Конференції миру 1919
1923 Свята Іоанна 1924
1928 Візок з яблуками 1930
1929 Ліга націй 1929[338]
1931–34 Мільйонерка 1936
1932 Пригоди чорної дівчинки в її пошукові Бога 1932
1932 Логічне обґрунтовування вчинків влади Росії 1964[339][340]
1933 Майбутнє політичної науки Америки 1933
1933 На каменях 1934
1934 Шестеро з Кале 1936
1936 Артур і ацетон (playlet) 1936
1936 Женева 1939; rev. 1939, 1940, 1946, 1947
1936–47 Життєрадісні мільярди 1949
1938–39 У золоті дні доброго короля Карла 1939; rev. 1947
1948 Небилиці 1951
1949 Шекс проти Шо 1950
1950 Чом би їй це не зробити 1960
Джордж Бернард Шоу (англ. George Bernard Shaw) (26 липня 1856 — 2 листопада 1950), відомий за його наполяганням, просто як Бернард Шоу — ірландський драматург, критик, публіцист та політичний активіст, чий вплив на західні театр, культуру і політику тривав від 1880-х років і не припинився після смерті. Автор понад шістдесяти п'єс, зокрема таких визначних творів, як Людина й надлюдина (1902), Пігмаліон (1912) і Свята Іоанна (1923). Працюючи в жанрах сучасної сатири та історичної алегорії, він став провідним драматургом свого покоління і 1925 року одержав Нобелівську премію з літератури. Заперечував Голодомор в окупованій більшовиками Україні.
Саме Б. Шоу разом із Г. Ібсеном був «батьком» гостросоціальної, інтелектуальної драми, «драми ідей». На новій основі традиції ібсенівського театру, Б. Шоу створив неповторно своєрідну драматургічну систему.
Уродженець Дубліна, 1876 року Шоу переїхав до Лондона, де намагався зарекомендувати себе як письменник-прозаїк, і взявся за ґрунтовну самоосвіту. До середини 1880-х років став авторитетним театральним і музичним критиком. Зацікавившись політикою, приєднався до товариства Фабіана, що сповідувало градуалізм, і став його найвидатнішим памфлетистом. Ранні твори не мали особливого успіху, а визнання йому принесла п'єса Зброя та людина 1894 року. Під впливом Генріка Ібсена прагнув запровадити новий реалізм в англійську драму. П'єси використовував як засіб поширення своїх політичних, соціальних і релігійних ідей. На початок ХХ століття його репутація як драматурга укріпилась завдяки низці творів, що досягли успіху серед критиків і глядачів, наприклад, Майор Барбара, Лікар перед дилемою та Цезар і Клеопатра.
Шоу часто висловлював суперечливі думки: пропагував євгеніку і реформу абетки, виступав проти вакцинації та організованої релігії. Однаковою мірою засудив обидві протиборчі сторони в Першій світовій війні і цим впав у загальну немилість. Хоча письменник і не був ірландським республіканцем, але різко засуджував післявоєнну британську політику щодо Ірландії. Ця позиція не мала тривалого впливу на його авторитет чи продуктивність як драматурга. У міжвоєнні роки й далі писав п'єси, часто досить сміливі, утім тільки деякі з них досягли успіху. 1938 року він написав сценарій для екранізованої версії Пігмаліона, за який одержав Оскар.
Шоу не припиняв цікавитись політикою і вести активну полеміку. Наприкінці 1920-х років він здебільшого відмовився від фабіанського градуалізму й став підтримувати диктатури правого і лівого спрямування — захоплювався і Муссоліні, і Сталіним. Не прийняв жодної державної нагороди, зокрема, Ордену Заслуг 1946 року. Помер у 94 роки.
Науковці та критики по-різному оцінюють творчість Шоу, хоча в переліку британських драматургів його регулярно ставлять на друге місце після Вільяма Шекспіра. Дослідники визнають його потужний вплив на кілька поколінь англомовних драматургів. Словом «шовіанський» позначають ідеї подібні до тих, що їх сповідував Шоу, й засоби їхнього вираження.
На українській сцені вперше ставив п'єси Шоу Лесь Курбас у «Молодому театрі» («Кандіда», 1918) й Театрі ім. Т. Шевченка («Учень диявола», 1922); пізніше в Театрі ім. І. Франка поставили «Святу Йоанну» (1924) й «Учень диявола» (1948).